Det er godt for din virksomhed og for dit brand. Du vil hurtigt, nemt og for relativt få penge kunne øge din målgruppes kendskabsgrad til dig.
En stor fordel ved betalte annoncer er, at de er klikbare. Det betyder, at der er let vej fra tanke til handling. Din potentielle kunde får vakt sin interesse og straks derefter kan hun klikke på annoncen, og hun kommer ind på din hjemmeside.
Er det ikke dyrt?
Nej, det er ikke dyrt – det handler om, at du betaler for at få resultaterne.
Under normale omstændigheder bestemmer algoritmen på de sociale medier, hvem der får vist dit indhold i deres nyhedsfeed. Algoritmen vil sortere i indholdet, og så risikerer du, at du ikke bliver set af din målgruppe.
Med betalte annoncer kommer du ud til et større publikum. Det gør du, fordi du kan målrette dit indhold og selv bestemme, hvem der skal have vist dit indhold.
Dine budskaber kommer ud til mange flere, end hvis du lod algoritmen på det sociale medie bestemme. Det betyder, at du kan få flere potentielle kunder på din liste – flere der skriver sig op til at få dit nyhedsbrev – flere som du har mulighed for at holde kontakten til.
Naturligvis koster det penge at købe annoncer på sociale medier – men hvis du vælger kun at gå med den organiske markedsføring, så tager det alt for lang tid.
Så længe du tjener de penge, som du bruger på annonceringen, hjem igen ved det øgede salg, som du kommer til at lave, så er det en god investering at købe betalte annoncer.
Kombiner betalte annoncer med organisk markedsføring
Betalte annoncer kan målrettes meget præcist. Du kan for eksempel bestemme, at dit indhold skal nå ud til kvinder i alderen 35-40 år bosiddende i et bestemt geografisk område og som har besøgt din hjemmeside inden for de seneste 30 dage, men uden at købe noget.
Du kan målrette dit indhold til lige præcis dén målgruppe, som du vil have, skal se dit indhold. Men du skal være skarp på din målsætning, for ellers vil de betalte annoncer være spild af penge og tid.
Derudover kan de betalte annoncer ikke stå alene.
Ofte vil du opleve størst gevinst, hvis du kombinerer betalte annoncer med organisk markedsføring. Organisk markedsføring er for eksempel søgemaskineoptimering (SEO) og e-mailmarketing, hvor du deler indhold, der skaber organisk trafik på din hjemmeside.
Du kan med fordel bruge data og erfaringer fra den organiske markedsføring til at følge op og målrette din markedsføring med betalte annoncer.