Læsetid: 7 minutter

Kunderejsen trin 3:

 

I har haft øjenkontakt. Så langt, så godt! På kunderejsens tredje trin har din mulige kunde givet dig taletid i sin onlinesfære. Nu er det for alvor tid til at date. Det er nu, du etablerer en stærk og loyal kunderelation og viser, hvordan du kan ændre din næsten købeklare kundes liv.

 

Til at dyrke og styrke det gode forhold til en mulig kunde kan du f.eks. bruge:

  • BF-figur19-farve
    nyhedsbrev
  • BF-figur19-farve
    sociale medier
  • BF-figur19-farve
    podcast
  • BF-figur19-farve
    webinar
  • BF-figur19-farve
    blog.

Den regelmæssige og tilbagevendende kontakt er vigtig.

 

Modtageren har erkendt sit behov. Du har nu chancen for at overbevise din fremtidig kunde om, at hun har brug for DIN hjælp til at løse sin udfordring.

 

Meeeen I er stadig på date. I er hverken forlovet eller gift endnu. Der er arbejde, der skal gøres, og relationer, der skal udvikles og plejes.

 

Sådan-skaber-du-en-stærk-og-loyal-kunderelation

Giv virkningsfulde fif til at styrke kunderelationen

Når du har æren af din målgruppes opmærksomhed, så sæt dig i hendes sted. Hvad er vigtigt for hende? Vær inspirerende og givende, og gør en forskel i hendes liv.

 

Del et godt råd til, hvordan hun gør noget smartere eller slipper for en udfordring, f.eks. hvordan hun:

  • BF-figur19-farve
    sætter sit visitkort flot op
  • BF-figur19-farve
    undgår at gå sukkerkold (og overspise resterne af weekendens banakage)
  • BF-figur19-farve
    effektivt træner sine baller, selvom hun ikke har tid til at tage i fitnesscenter
  • BF-figur19-farve
    strækker ud ved computeren og undgår spændinger i nakken
  • BF-figur19-farve
    fanger facebookfølgernes opmærksomhed med en kæk intro
  • BF-figur19-farve
    får børnene til at sidde stille ved aftensmaden
  • BF-figur19-farve
    holder styr på sine bilag
  • BF-figur19-farve
    shiner sin Instagram-biografi op med emojis.

Giver du det fif, hun oplever en mærkbar forskel af – så er du altså godt fremme i bussen, når hun er klar til at investere i hjælp.

 

Jo flere, jo bedre.

Invitér til interaktion, og opbyg kundens tillid

Du og din potentielle kunde er stadig ved at opbygge jeres relation. Men selvom du ikke er desperat, kan du godt være proaktiv.

 

Tag gerne lidt initiativ!

Opbyg kundens tillid

Du kan f.eks. stille et spørgsmål på dine sociale medier, som har relation til dit område og er interessant for din målgruppe.

 

Svaret kan være hendes holdning, oplevelse eller erfaring. Som business mentor kunne jeg f.eks. spørge:

  • BF-figur19-farve
    Hvordan er din uge gået?
  • BF-figur19-farve
    Hvilke mål har du for den kommende måned?
  • BF-figur19-farve
    Hvorfor blev du selvstændig?
  • BF-figur19-farve
    Hvordan holder du overspringshandlinger for døren?
  • BF-figur19-farve
    Hvor drømmer du om at være om 1 år?
  • BF-figur19-farve
    Hvad er din største bekymring lige nu?
  • BF-figur19-farve
    Hvad bøvler du med i din business?
  • BF-figur19-farve
    Hvad holder dig tilbage?
  • BF-figur19-farve
    Hvornår er du en succes?
  • BF-figur19-farve
    Hvorfor er du ikke der, hvor du gerne vil være med din business?
  • BF-figur19-farve
    Tjener du nok?
  • BF-figur19-farve
    Er du bange for at åbne din selvangivelse?
  • BF-figur19-farve
    Hvornår skal du udvikle din virksomhed?
  • BF-figur19-farve
    Hvor mange kunder har du brug for?

I denne hurtige brainstorm er der indhold til mange uger.

 

Du spørger af et nysgerrigt hjerte. Men nu du FÅR et gratis indblik i din målgruppes tanker, så tag lige notits af, hvad de svarer.

 

Det her er vigtigt for dine mulige kunder! Det er oplagt at bruge i din markedsføring – f.eks. hvilke følelser du skal trykke på i din salgstekst, hvilken udfordring du kan kaste lys over i et blogindlæg for at hive folk ind på hjemmesiden, og hvad et fremtidigt onlinekursus/en workshop kunne handle om.

 

En anden måde at skabe en tæt relation på er at invitere den mulige kunde til spørgetid. Forestil dig, du sætter en time af tirsdag formiddag, eller hvornår det er muligt for din målgruppe at være online. Her kan de stille dig spørgsmål, som du svarer på live. Det kan foregå som en slags webinar eller live på Facebook eller Instagram.

 

Er du ligbleg ved tanken, kan du i stedet åbne muligheden i en nyhedsmail – ”Grubler du over noget, så besvar denne mail med dit spørgsmål – så tager jeg det op i næste nyhedsbrev – eller svarer dig personligt”.

 

Når hun mærker dig og oplever din måde at tackle netop hendes forespørgsel på, så står du enormt stærkt, når hun en dag erkender, hun har brug for mere hjælp. For hun kender dig jo! I har været i kontakt, og du har allerede kendskab til hendes problemstilling.

 

Du har demonstreret dine kompetencer.

Dyrk relationen til din kunde ved at vise, hvem du er

Du har garanteret hørt, at din målgruppe er meget mig-fokuseret. ”What’s in it for me?” Den vinkel skal du altid lægge, hvis du vil have modtagerens opmærksomhed.

 

Men din modtager er også et menneske. Og mennesker dyrker relationer. Så når du viser, at du ikke er en distanceret, pengefikseret virksomhed, men et menneske, så bonger de sprudlende energier ud på den anden side af skærmen.

 

For din butik er dig. Dine følgere, nyhedsbrevsmodtagere, bloglæsere, podcastlyttere osv. osv. er interesserede i dig.

 

Hvem er du egentlig? Brug lidt energi på at fortælle om dig selv – vinklet efter, hvad der er relevant for din modtager.

 

Lyder det tricky?

dyrk relationen til din kunde

Så er her et par fif til, hvordan du giver lidt af dig selv, inviterer til dialog og plejer relationen til din kunde:

 

  1. Introducér dig selv – fortæl hvem du er, hvor du holder til, hvad der betyder noget for dig, og hvad der får dig til at slå vejrmøller (altså metaforisk, ikke?). Invitér evt. dine følgere til at fortælle, hvem de er, og hvad der er vigtigt for dem. I har garanteret en masse til fælles, hvad end det er vinterbadning, burmesiske katte eller passionen for danskvand med mynte.

 

  1. Del dine yndlingsværktøjer. Bruger du nogle onlineværktøjer, effektivitetsteknikker, glædesboostere, øvelser til blodomløbet, tanketriggere eller whatever – det virker måske banalt for dig, men del det, og giv hverdagens små livreddere videre til dem, der følger dig.

 

  1. Fortæl, hvorfor du gør, hvad du gør. Hvorfor blev du selvstændig? Hvorfor valgte du netop dét fag? Der gemmer sig garanteret en inspirerende historie bag, som dine følgere vil elske. Spørg også om deres.

 

  1. Del et citat. Instagram flyder over af vise citater. Men ved du hvad? De gør en forskel ude i livet hos dem, der læser dem. Del dit yndlingscitat eller noget, du selv siger, og giv de kloge ord videre.

 

  1. Fortæl, hvad du arbejder på lige nu. Giv et indblik i, hvad din dagligdag rent faktisk består af. Hverdagens historier fortæller både noget om dig og viser, hvordan du i praksis hjælper dine nuværende kunder.

Få hjælp til at skabe en forførende kunderejse

Du er nu selv klar til at dyrke en stærk kunderelation. På Kunderejsens trin 4 lærer du at sælge til den købeklare kunde.

 

Når din kunderejse er sat stabilt op, leder den hele tiden et jævnt flow af kunder ind i din forretning. På den måde skal du ikke i gang med en ny kampagne, hver gang der mangler kunder i butikken. Og så slipper du for det der uheldige hul, fra at kunderne opdager dig, til de er klar til at købe, mens du bliver mere og mere desperat.

 

Har du brug for hjælp til at opbygge en effektfuld kunderejse?

 

Så ansøg om en gratis VIP-samtale med mig, hvor jeg hjælper dig med at finde de tre vigtigste fokuspunkter for at flytte din forretning.

 

Bagefter kan du selv arbejde videre med mine input – eller du kan investere i et businessmentor-forløb, hvor jeg hjælper dig med at bygge dit fundament, skabe et kontinuerligt flow af kunder og indkomst i din forretning og vækste til det niveau, du ønsker – uden at du bliver overvældet undervejs.

Ansøg om din VIP-samtale her.

MERE FRA BLOGGEN:

Måske synes du også om ...

Derfor skal du have en markedsføringsplan – også når du er soloselvstændig konsulent, coach eller behandler

Som soloselvstændig har du alle kasketterne på. Du ved godt, at markedsføring er en indiskutabel faktor for at lykkes. Men ...
Læs mere
Sådan forkæler du dine kunder, så de vender tilbage igen og igen

Sådan forkæler du dine kunder, så de vender tilbage igen og igen

Kunderejsens femte og sidste trin handler om tilbagevendende kunder.   Kunderejsen har nået sit klimaks. Din kunde har købt i ...
Læs mere
Sådan-inviterer-du-kunden-til-at-købe

Sådan inviterer du kunden til at købe – uden at føle dig som Sælger Helga

Sådan inviterer du til at købe - kunderejsen trin 4.   Din tålmodighed bærer frugt.   De modne kunder er ...
Læs mere

Efterlad en kommentar





This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.