Personlig effektivitet for
iværksættere og soloselvstændige

Overspringshandling

10 typiske overspringshandlinger, der forhindrer dig i at få kunder nok

Overspringshandlinger er vist en velkendt gæst for de fleste. Du skulle bare lige læse et blogindlæg, tjekke nyheder eller gribe ...
Læs mere

Er det ikke spild af tid at planlægge?

Er det ikke spild af tid at planlægge? [Spoiler alert: NEJ! Vil du vide, hvordan du når mere på 90 ...
Læs mere
Brug din tid rigtigt

Guide: Sådan bruger du din tid rigtigt – læg en realistisk plan, og få tingene gjort

”Jeg ved virkelig ikke, hvad al den tid går med. Det er, som om den bare smuldrer mellem fingrene på mig. Og nu fik jeg igen ikke markedsført min forretning.” ...
Læs mere

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder I dette ...
Læs mere

Sådan udnytter du sommeren bedst muligt

Har du også luft i din kalender lige nu? Mange af mine kunder oplever, at der er mindre travlt i ...
Læs mere

Arbejder din forretning, mens du holder ferie?

En af de ting, som har været udfordrende for mig i næsten al den tid, jeg har været selvstændig, har ...
Læs mere

Indfør en ugentlig økonomidag

I de sidste par uger har en del af mine kunder henvendt sig til mig, fordi de har fået et brev ...
Læs mere

Sådan kommer du godt tilbage fra ferie

Noget af det, som jeg hører allermest fra min kunder og fra mine venner, lige når en ferie er slut, ...
Læs mere

Det VÆRSTE ved ferie er…

Er du også på vej på ferie? Vi er på vej ud af døren – og jeg glæder mig som ...
Læs mere

Holder du heller aldrig (rigtigt) fri?

  Så genkender du måske det, som Gitte fortalte mig i går: Gitte har været selvstændig i 3 år, og ...
Læs mere
Ugens vigtigste møde

Følg op på dine fremskridt

En ting er at have mål og klare planer. En anden ting er at du faktisk også udfører dine handlinger. ...
Læs mere
9 tips til at fokusere og gennemføre dine planer

9 tips til at fokusere og gennemføre dine planer

En ting er at have dine mål på plads og have en klar plan for, hvordan du så når dine ...
Læs mere
Mål

3 trin, der sikrer dig, at du når dine mål

Når du sætter dig et mål, skal du igennem 3 trin, der sikrer dig, at du når dine mål. Du ...
Læs mere
de 3 største fejl, når du vil nå dine mål

De 3 største fejl, når du gerne vil nå dine mål

Kender du det her med, at du på bestemte tidspunkter af året - typisk omkring nytår og igen lige efter ...
Læs mere
Hvad skal du nå i 2017?

Hvilke mål skal du nå i 2020?

Her ved udgangen af 2019 er vi nok alle ved at overveje, hvilke mål vi har både for os selv, ...
Læs mere

Har du overblik over alle dine opgaver?

En måde at skabe en effektiv arbejdsdag på, er at have overblik over alle dine opgaver. Når du får en ...
Læs mere
Hvordan-prioriterer-du

Hvordan prioriterer du?

Hvordan prioriterer du egentlig din tid og dine opgaver, når du er alene om alting i din virksomhed? Det er ...
Læs mere

Gode rutiner og vaner

Det er rigtigt godt at have nogle gode rutiner og vaner – også når vi taler om personlig effektivitet. Men ...
Læs mere
Pomodoro-teknikken

Kender du Pomodoro teknikken?

I dette blogindlæg får du et nemt og effektivt værktøj til at forbedre din personlige effektivitet.   Pomodoro teknikken er ...
Læs mere

Har du defineret DIN vigtigste opgave for i dag?

Det tredje tip i denne e-mail serie handler om din vigtigste opgave for dagen. Grundideen er, at du skal udføre ...
Læs mere

Sådan minimerer du multitasking

Hvis man googler multitasking får man følgende definition fra Wikipedia: ”En almindelig tanke er at man kan nå mere på ...
Læs mere

Håndtér kun opgaverne én gang

Nogle af de kommentarer og spørgsmål jeg får rigtigt tit, når vi taler omkring effektivitet, er, ”ja, ja, det lyder ...
Læs mere

8 måder til at forbedre din personlige effektivitet

  Hverdagens rutiner og trummerum er den største trussel mod alt det, vi drømmer om. Hvorfor det, tænker du måske? ...
Læs mere

Holder dit nytårsfortsæt endnu?

Rigtigt godt nytår til dig. Hvis du er som langt de fleste andre danskere, har du garanteret brugt nogle af ...
Læs mere

Sådan får du en to-do liste der fungerer

Jeg er sikker på, at du kender en to-do liste, og sikkert også bruger den i en eller anden form. ...
Læs mere

Ugens vigtigste møde

Det næste værktøj, jeg gerne vil introducere dig for, er ugens vigtigste møde. Måske kender du det allerede, hvis du ...
Læs mere

Sådan laver du en handlingsplan

Mål er drømme med en deadline. Det ved du. Men du ved også, at hverken drømme eller en deadline er nok til at nå dine mål.    For når de ...
Læs mere

Sådan sætter du dine mål

Både arbejdsmæssigt og privat sætter vi os mål, både mål, som vi gerne vil nå meget hurtigt, og også mål, ...
Læs mere

Hvordan bruger du din tid?

Vi har alle 24 timer i døgnet. Lige meget hvem vi er, og hvor mange penge eller forbindelser vi har, ...
Læs mere

Sådan får du styr på dine opgaver

Kender du det med, at du lige kommer i tanke om noget, som du skal huske, og så skriver du ...
Læs mere

Fokus på en opgave ad gangen

Holder du fokus på en opgave ad gangen? Det gør jeg ikke altid. Jeg tror, at vi alle kender følelsen ...
Læs mere

Prioriter dig selv

Prioriter dig selv En af de ting, som jeg hører fra mange af mine klienter er, at de ønsker sig ...
Læs mere

Sådan løser du effektivt dine opgaver

Måske er du lige som mig på vej på sommerferie? Jeg ved ikke, hvordan du har det, men jeg føler ...
Læs mere

Balance mellem arbejdsliv og familieliv

Kære Birgitte, Jeg håber, at du kan hjælpe mig. Jeg har et dejligt arbejde med gode arbejdskolleger, som jeg er ...
Læs mere

Overblik – handleplan

Hej Birgitte. Jeg faldt over din hjemmeside og så din brevkasse - og jeg har faktisk en stor udfordring mht ...
Læs mere

Er din morgen, som du drømmer om?

Kender du dette? Vækkeuret ringer, og du sætter den på snozze. Langt om længe kommer du ud af sengen og ...
Læs mere
Vigtigste opgave

Hvad er din vigtigste opgave i dag?

I sidste uge havde jeg en klient Maja, som startede sessionen med at beklage, at hun ikke havde nået de ...
Læs mere
Sådan når du alt det vigtige - HVER dag

Sådan når du alt det vigtige – HVER dag

Rigtig mange mennesker siger, at de har travlt hver dag – alt for travlt. Nogen gange tænker jeg, om det ...
Læs mere

Er du effektiv?

Der er nogle særtræk ved effektive mennesker: De er resultatorienterede De er tidsbevidste De er selektive og De er målbevidste ...
Læs mere

Hvordan går det med dine planer for 2015?

Vi er nu kommet ind i det nye år, og du har sikkert mange gode ideer for det nye år, ...
Læs mere

Nytårsfortsætter

Lige om lidt skal vi skåle nytåret ind. Hvis I har det ligesom mig, glæder I jer til et nyt ...
Læs mere

Jobværdier

I øjeblikket har jeg en kvinde i et 1:1 forløb. Hun arbejder ihærdigt og grundigt med sine drømme og sine ...
Læs mere

Effektiv eller produktiv?

Vi taler alle meget om at være effektive, og at vi skal nå en masse. Men det slår mig tit, ...
Læs mere

Personlig effektivitet for iværksættere og soloselvstændig - tid er din vigtigste ressource

Personlig effektivitet – altså hvordan du bruger din tid og energi bedst muligt – er helt afgørende for,
hvordan du lykkes som iværksætter med din soloselvstændige virksomhed.

 

Når du kun er dig, er tiden din absolut vigtigste ressource.

 

Det er ikke lige meget, hvordan du prioriterer, og om du springer mellem opgaver og bliver udsat for
afbrydelser i løbet af en dag. Det har kæmpe betydning for, om du får omsat dine gode idéer til handlinger.

 

Det giver derfor god mening at investere lidt tid i at lære, hvordan du får mest muligt ud af de timer, du
har, og bliver den mest effektive udgave af dig selv – uden at blive stresset. For når du planlægger realistisk
og bruger tiden effektivt, slipper du netop for at blive stresset af alt det, du ikke når – hvad end det skyldes
overoptimisme eller timer, der drysser ud i ingenting.

 

Nogle af de stærkeste værktøjer til at bruge din tid effektivt er at:

  • planlægge din tid
  • prioritere dine opgaver
  • fokusere på én ting ad gangen
  • undgå overspringshandlinger
  • bruge teknikker, der både fastholder dit fokus og dedikerer tid til pauser.

 

Lær hvordan i indlæggene her om personlig effektivitet for iværksættere og soloselvstændige.