Markedsføring for iværksættere
og soloselvstændige

Derfor skal du have en markedsføringsplan – også når du er soloselvstændig konsulent, coach eller behandler

Som soloselvstændig har du alle kasketterne på. Du ved godt, at markedsføring er en indiskutabel faktor for at lykkes. Men selvom du er ekspert inden for dit område, er du ikke marketingguru. Og du har faktisk heller ikke for godt tid …   Det giver mig lyst til at spørge dig: Har du egentlig en…
Læs mere
Sådan forkæler du dine kunder, så de vender tilbage igen og igen

Sådan forkæler du dine kunder, så de vender tilbage igen og igen

Kunderejsens femte og sidste trin handler om tilbagevendende kunder.   Kunderejsen har nået sit klimaks. Din kunde har købt i din butik.   Kachiiing!   Hvad gør du så nu?   Drikker bobler, laver badutspring og går i gang med at skaffe nye kunder?   Eller engagerer dig i dem, du allerede har?   Selvfølgelig…
Læs mere
Sådan-inviterer-du-kunden-til-at-købe

Sådan inviterer du kunden til at købe – uden at føle dig som Sælger Helga

Når du har tiltrukket, engageret og styrket relationen til din potentielle kunde, er det endelig tid til at invitere til et køb. Se, hvordan du nedbryder de sidste købsforbehold – uden at føle dig som Sælger Helga.
Læs mere
Sådan-skaber-du-en-stærk-og-loyal-kunderelation

Sådan skaber du en stærk og loyal kunderelation

I har haft øjenkontakt. Nu er det for alvor tid til at date og vise, hvordan du bjergtager din næsten købemodne kunde.
Læs mere
Sådan-engagerer-du-mulige-kunder

Sådan engagerer du mulige kunder med en god freebie og webinar

Kunderejsen trin 2 Forestil dig, du slentrer en tur op ad strøget. Du kigger på vinduer – nogle mere farverige end andre. Særligt ét får dig til at stoppe op. Også i dag. Du skal ikke købe noget. Men du vil gerne ind at snuse i butikken. Vide lidt mere. Lære den bedre at kende.…
Læs mere
Sådan tiltrækker du nye kunder

Sådan tiltrækker du nye kunder

Kunderejsen trin 1: Er du frustreret over at bruge enormt meget tid på at tiltrække nye kunder – uden at de bider på? Spild af tid og spild af tro på, at det, du gør, virker. Men måske forsøger du at sælge, før kunden er klar til at købe?   Når du tiltrækker nye kunder…
Læs mere
Kunderejse

5 simple trin til en kunderejse, der forvandler ”Jeg kigger bare” til ”Hvornår har du tid igen?”

Synes du også, det er drønsvært at springe ud i ansigtet på din målgruppe og servere dit salgsbudskab? Selv online?   Det er bare ikke dig. Du vil hjælpe – ikke flå i folk og kaste kvalme salgsargumenter efter dem!   Men du skal jo også have kunder i butikken.   Ja, du skal. Eller…
Læs mere
effektiv markedsføringsplan

Læg en effektiv markedsføringsplan

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål En effektiv markedsføringsplan er helt afgørende for, at du opnår det, du ønsker. For du kan godt markedsføre dig hist og pist, når du lige har tid. Men hvordan vil du guide din kunde i mål, hvis du ikke selv ved, hvor du vil hen…
Læs mere

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe ”Den, der sælger til alle, sælger til ingen.”   Har du hørt det før?   Måske. Og måske fik det dig til at tænke ”Nååå, nu er jeg med! Jeg skal kende min målgruppe. Super!”   Og hvad så? Hvad…
Læs mere

Vælg din salgskanal og få den sat op

Vælg din salgskanal og få sat den op Langt de fleste konsulenter, coaches og behandlere mangler ikke produkter på hylderne – snarere tværtimod.   Men gang på gang oplever jeg, at de ikke ved, hvordan de skal få deres produkter solgt.   Der er ikke mange af os, der holder af kold canvas eller i…
Læs mere

Hvorfor markedsfører du dig?

Åndsvagt spørgsmål tænker du måske – du markedsfører dig selvfølgelig, fordi du gerne vil have flere kunder i din virksomhed, ikk’? Det er jeg selvfølgelig godt klar over, det er bare alt for ukonkret – stort set alt, hvad vi gør, er jo med henblik på at få (endnu) flere kunder i vores virksomheder. Men…
Læs mere

Har du også overvejet at blogge?

Rigtigt mange af de kvinder, som jeg rådgiver, har mange gange overvejet at gå i gang med at blogge som en del af deres markedsføring, men er så gået væk fra det igen. Hvorfor mon det, har jeg tit tænkt – og også spurgt dem, og her er, hvad de siger: De er bange for,…
Læs mere

Markedsføring for iværksættere og soloselvstændige

Markedsføring for iværksættere og soloselvstændige – hvordan skaber du synlighed, kendskab og salg?

 

Markedsføring er en vigtig og ofte underprioriteret post for iværksættere og soloselvstændige.
Virksomheder er ellers ikke ret store, før de har deres egen afdeling til at tage sig af marketing.

 

Det er altafgørende for at nå ud til deres kunder og for at skabe salg.

 

Men når du står alene med alle opgaverne, er det svært at se logikken i at skrive opslag til blog og Facebook eller dele nogle hverdagsvideoer på Instagram frem for at sige ja til de ekstra kunder, der banker på. Og
markedsføringen bliver puttet nederst på to-do-listen. Igen.

 

Problemet er bare, at når du ikke har styr på din markedsføring, har du ikke kunder i butikken om to uger.

 

Der går tid, fra kunden ser dig første gang, til hun er klar til at investere i din hjælp. Hun skal først ud på en
kunderejse, som tager tid, og som kræver, at du regelmæssigt sætter tid af til din målrettede
markedsføring.

 

Det og meget mere lærer du i indlæggene om markedsføring for iværksættere og soloselvstændige her.