Ring på telefon 2033 3227

Blog om

iværksætteri, forretningsudvikling

 og  personlig effektivitet

så du kan gøre en endnu større forskel i din kundes liv uden at gå på kompromis med din frihed

Postits

Sådan når du alt det vigtige – HVER dag

Sådan når du alt det vigtige – HVER dag Rigtig mange mennesker siger, at de har travlt hver dag – alt for travlt. Nogen gange tænker jeg, om det mon er rigtigt eller om det er noget, som vedkommende tror. Jeg tror mere, at det handler om at få lavet de RIGTIGE ting hver dag.…

Lille OH banner

Online Haj

I torsdags var jeg så heldig at være inviteret som gæst hos Lise Halskov i hendes online Haj Hangout. Smillah Blomseth, som har en webshop, der sælger garn, var også inviteret til at tale om sine erfaringer som iværksætter. Lise og jeg talte omkring konkrete værktøjer til at nå alt det vigtige i DIT liv.…

hires_copy

Er du effektiv?

Der er nogle særtræk ved effektive mennesker: De er resultatorienterede De er tidsbevidste De er selektive og De er målbevidste Kan du kende dig selv? Min definition af det at være effektiv er, at du bruger den rette mængde tid og energi på det, der er vigtigst og skaber størst værdi for dig og/eller din…

mål 2015

Hvordan går det med dine planer for 2015?

Vi er nu kommet ind i det nye år, og du har sikkert mange gode ideer for det nye år, men er du kommet i gang med dem? Hvis du er ligesom de fleste andre, så har du garanteret rigtig mange gode ideer, som du vil sætte i gang i. Ofte bruger vi så årsskiftet…

poster-gratis-workshop-top

GRATIS Workshop

Drømmer du også om at have mere tid til det, du drømmer om, og som er vigtigt for DIG? Så skal du måske overveje at deltage i en af de gratis workshops, som jeg udbyder i løbet af de næste uger. På workshoppen “Realiser dine drømme” arbejder vi med dine drømme og dine livs- og…

3061

Nytårsfortsætter

Lige om lidt skal vi skåle nytåret ind. Hvis I har det ligesom mig, glæder I jer til et nyt og friskt år, og måske er I allerede begyndt at overveje evt. nytårsfortsættere. Jeg har altid nytårsfortsættere, og langt de fleste varer indtil midt i januar! Jeg har tit spurgt mig selv om, hvorfor jeg…

Todoist

Mit nye værktøj

Her omkring juletid er der mange ting, der skal nåes, inden vi alle kan nyde julen og de fridage, der følger. Normalt har jeg mange lister op til jul: Lister over julegaver Lister over mad til juleaften Lister over mad til julefrokosten 1. juledag Lister over, hvad jeg eller skal nå i forbindelse med julen:…

Sådan sætter du dine mål

Jobværdier

I øjeblikket har jeg en kvinde i et 1:1 forløb. Hun arbejder ihærdigt og grundigt med sine drømme og sine livs- og jobværdier. Ved vores sidste session blev hun dog voldsomt udfordret, idet hun ikke kunne forstå, hvorfor hun havde så mange konflikter med sine kolleger. Hun ville rigtigt gerne have mere fællesskab med dem…

Fokus på en opgave ad gangen

Effektiv eller produktiv?

Vi taler alle meget om at være effektive, og at vi skal nå en masse. Men det slår mig tit, når jeg taler med andre om dette emne, at det vi faktisk løber efter er produktivitet. Er det ikke det samme tænker du nok? Nej, ikke i min verden. For mig er det at være…

mpe_logo

MPE-uddannelse

Lige nu er det fredag eftermiddag, og jeg sidder og slider med lektierne til den MPE-uddannelse, jeg er midt i. MPE står for Master Coach i Personlig Effektivitet, og det er Danmarks Førende ekspert i personlig effektivitet Dorthe Rindbo, der står bag denne uddannelse, og som er vores underviser. Selvom jeg har interesseret mig for personlig…

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål En effektiv markedsføringsplan er helt afgørende for, at du opnår det, du ønsker. For du kan godt markedsføre dig hist og pist, når du lige har tid. Men hvordan vil du guide din kunde i mål, hvis du ikke selv ved, hvor du vil hen…

Hvordan du finder dit ”why” og får det til at skinne igennem i hele din forretning

Hvordan du finder dit ”why” og får det til at skinne igennem i hele din forretning Rigtig mange taler om at finde deres ”why”. Det skal  man simpelthen kende for at inspirere og have den der magnetiske effekt på sin målgruppe.   Måske har du mærket koldsveden, klumpen i halsen og angsten for selv at…

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe ”Den, der sælger til alle, sælger til ingen.”   Har du hørt det før?   Måske. Og måske fik det dig til at tænke ”Nååå, nu er jeg med! Jeg skal kende min målgruppe. Super!”   Og hvad så? Hvad…

Hvilken forretningsmodel skal du vælge?

HVILKEN FORRETNINGSMODEL SKAL DU VÆLGE? Rigtig godt spørgsmål! For mig er det en kombination af mange ting: Hvad betyder noget for dig? Og hvilken type person er du? Ekstrovert eller introvert? Hvad vil du gerne med din virksomhed? Tjene mange penge? Gøre en stor forskel for dine kunder? Arbejde med mange eller få kunder? Have…

Vælg din salgskanal og få den sat op

Vælg din salgskanal og få sat den op Langt de fleste konsulenter, coaches og behandlere mangler ikke produkter på hylderne – snarere tværtimod.   Men gang på gang oplever jeg, at de ikke ved, hvordan de skal få deres produkter solgt.   Der er ikke mange af os, der holder af kold canvas eller i…

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder I dette blogindlæg vil jeg fortælle dig noget om, hvordan du bruger din tid allerbedst som konsulent, coach eller behandler. Ikke fordi det er et særligt spændende emne, men fordi jeg gang på gang oplever, at mine…

Sådan skaber du den forretningsmodel, der tillader dig at gøre en endnu større forskel for din kunde, uden at du skal arbejde mere

Sådan skaber du den forretningsmodel, der tillader dig at gøre en endnu større forskel for din kunde, uden at du skal arbejde mere Har du også oplevet, at du til et netværksarrangement eller til et møde med en samarbejdspartner bliver spurgt om, hvad din forretningsmodel er, og så bliver du i tvivl om, hvad det…

6 trin til at skabe et kerneprodukt, der gør en massiv forskel for din kunde (og giver dig den løn, du fortjener)

6 trin til at skabe et kerneprodukt, der gør en massiv forskel for din kunde (og giver dig den løn, du fortjener) Du har sat dig ned for at skabe dit onlineprodukt, din VIP-dag eller dit coachingforløb, (det jeg kalder et kerneprodukt), men går i baglås for   “hvordan i al verden gør jeg lige…

6 grunde til, at din coachingforretning ikke kan leve uden et kerneprodukt

6 grunde til, at din coaching forretning ikke kan leve uden et kerneprodukt Hanne var tæt på at give op og lukke sin forretning ned. Da vi mødtes i går, var hun dybt frustreret over, at hun arbejder for meget uden at få en ordentlig betaling.   Og hun var træt af ikke at kunne…