BLOG OM

Iværksætteri, forretningsudvikling og personlig effektivitet

– så du kan gøre en endnu større forskel i din kundes liv uden at gå på kompromis med din frihed.

Hvad er en business mentor?

Hvad er en business mentor?

Måske kender du nogen, der har en business mentor. Måske dukker der indimellem en op i dit Facebook-feed. Men hvad er en business mentor egentlig? Hvad får du ud af at have en business mentor? Og hvordan vælger du den rette?   Det får du svar på her og i blogindlægget Hvorfor skal du have…

Er det ikke spild af tid at planlægge

Er det ikke spild af tid at planlægge?

Er det ikke spild af tid at planlægge? [Spoiler alert: NEJ! Vil du vide, hvordan du når mere på 90 dage, end de fleste når på et år?] ”Men jeg har faktisk ikke rigtigt tid til at planlægge. Og er det ikke spild af tid?” Den soloselvstændige over for mig smiler undskyldende, men mener det.…

Brug din tid rigtigt

Guide: Sådan bruger du din tid rigtigt – læg en realistisk plan, og få tingene gjort

”Jeg ved virkelig ikke, hvad al den tid går med. Det er, som om den bare smuldrer mellem fingrene på mig. Og nu fik jeg igen ikke markedsført min forretning.” Jeg nikker. Det er ikke første gang, mine klienter fortæller den historie. Om tiden, der forsvinder. Det er frustrerende. Opgaver, du aldrig når i mål med. Du bliver ved med at udskyde dem til næste uge eller liiiige mangle det…

Kunderejse

5 simple trin til en kunderejse, der forvandler ”Jeg kigger bare” til ”Hvornår har du tid igen?”

Synes du også, det er drønsvært at springe ud i ansigtet på din målgruppe og servere dit salgsbudskab? Selv online?   Det er bare ikke dig. Du vil hjælpe – ikke flå i folk og kaste kvalme salgsargumenter efter dem!   Men du skal jo også have kunder i butikken.   Ja, du skal. Eller…

du er direktør 1

Du er direktør: Påtag dig rollen, og sæt tid af forretningsudvikling

Du er direktør: Påtag dig rollen og sæt tid af til forretningsudvikling hver eneste uge Som soloselvstændig har du alle kasketterne på.   Du er både sekretær, kundeservice, rengøringsassistent, den, der kommer med morgenbrød, social media-manager, webmaster, konsulent/behandler, økonomiafdeling og administrerende direktør. Det er altså også dig, der skal lave forretningsudviking – gerne hver eneste…

Få-styr-på-økonomien

Få styr på økonomien som (solo)selvstændig

Kender du de dage, hvor man sætter en god kop kaffe over, åbner computeren og så bare kaster sig over det ene forførende bilag efter det andet? Lige tjekker op på sit budget og lægger en plan for, hvordan man når sine økonomiske mål og får styr på økonomien?   Nej?   Nå … Så…

effektiv markedsføringsplan

Læg en effektiv markedsføringsplan

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål En effektiv markedsføringsplan er helt afgørende for, at du opnår det, du ønsker. For du kan godt markedsføre dig hist og pist, når du lige har tid. Men hvordan vil du guide din kunde i mål, hvis du ikke selv ved, hvor du vil hen…

Sådan finder du dit why

Find dit why – sådan gør du

Rigtig mange taler om at finde deres ”why”. Det skal  man simpelthen kende for at inspirere og have den der magnetiske effekt på sin målgruppe. Her får du opskriften “find dit why – sådan gør du”.   Måske har du mærket koldsveden, klumpen i halsen og angsten for selv at blive spurgt til netværksmødet: ”Hvad…

LÆR DIN MÅLGRUPPE AT KENDE_beskaaret

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe ”Den, der sælger til alle, sælger til ingen.”   Har du hørt det før?   Måske. Og måske fik det dig til at tænke ”Nååå, nu er jeg med! Jeg skal kende min målgruppe. Super!”   Og hvad så? Hvad…