Ring på telefon 2033 3227

Blog om

iværksætteri, forretningsudvikling

 og  personlig effektivitet

så du kan gøre en endnu større forskel i din kundes liv uden at gå på kompromis med din frihed

Sådan udnytter du sommeren bedst muligt

Sådan udnytter du sommeren bedst muligt

Har du også luft i din kalender lige nu? Mange af mine kunder oplever, at der er mindre travlt i slutningen af juni måned, at der er helt stille i juli og meget stille i første del af august måned. Gælder det også for dig og din virksomhed? Ja så læs endelig videre. Som konsulent,…

Arbejder din forretning, mens du holder ferie_

Arbejder din forretning, mens du holder ferie?

En af de ting, som har været udfordrende for mig i næsten al den tid, jeg har været selvstændig, har været, at der jo også er ferier. Altså – jeg elsker at have ferie og holde fri, men problematikken har været, at når jeg så kom tilbage, var det som, jeg skulle starte mere eller…

Hvorfor markedsfører du dig?-2

Hvorfor markedsfører du dig?

Åndsvagt spørgsmål tænker du måske – du markedsfører dig selvfølgelig, fordi du gerne vil have flere kunder i din virksomhed, ikk’? Det er jeg selvfølgelig godt klar over, det er bare alt for ukonkret – stort set alt, hvad vi gør, er jo med henblik på at få (endnu) flere kunder i vores virksomheder. Men…

Tilbyder du egentlig de rigtige produkter?

Tilbyder du egentlig de rigtige produkter?

En af de ting, vi næsten altid taler om, når jeg arbejder 1:1 med mine kunder, er de produkter, som mine kunder tilbyder til deres kunder. Og rigtig mange gange oplever jeg, at min kunde faktisk har et fremragende produkt, som kunderne også er glade for, men min kunde sælger bare ikke nok af dette…

Hvad skal dine produkter koste?-2

Hvad skal dine produkter koste?

Noget af det, som langt de fleste af mine kunder er i tvivl om, er, hvad deres produkter skal koste. Og ikke mindst om de skal tage det samme i timen/pr. behandling, som “alle andre” gør. Jeg kan godt forstå, hvis du også synes, at det er svært at sætte pris på dit produkt. For…

Er du klar til den 25. maj, hvor den nye Persondataforordning træder i kraft?

Er du klar til den 25. maj, hvor den nye Persondataforordning træder i kraft?

Måske har du allerede hørt om den nye Persondataforordning – også kaldet GDPR, som træder i kraft den 25. maj 2018? GDPR gælder også for dig Hvis ikke, så er det på tide, for den gælder også for dig som iværksætter eller soloselvstændig.Også selv om du synes, at det er besværligt, slet ikke til at…

Har du også overvejet at blogge?

Har du også overvejet at blogge?

Rigtigt mange af de kvinder, som jeg rådgiver, har mange gange overvejet at gå i gang med at blogge som en del af deres markedsføring, men er så gået væk fra det igen. Hvorfor mon det, har jeg tit tænkt – og også spurgt dem, og her er, hvad de siger: De er bange for,…

Er du klar til en foretningsmentor?

Er du klar til en forretningsmentor?

Kender du det med, at du synes, at du har 117 ting, der er vigtige, for at komme videre med din virksomhed? At du føler dig så overvældet, at du ikke ved, hvor du skal ende og begynde, og når dagen så er omme, så er du ikke kommet et skridt videre? Sådan har jeg…

Sådan tredoblede Sofie sin omsætning

Sådan tredoblede Sofie sin omsætning

I dag skal du møde Sofie, som er en af min kunder. I slutningen af 2016 var hun ved at give op, lukke sin virksomhed, og finde et job som lønmodtager igen. Hun var vildt frustreret over, at hun ikke solgte noget som helst, selvom hun synes, at hun havde så meget, hun gerne ville…

Nytårsbillede FINAL

Jeg har fået en fantastisk ide….

  I mandags mødtes jeg med min Mastermind gruppe. I min gruppe er vi 3 selvstændige, der bruger hinanden til at sparre med, at holde os ansvarlige overfor og til at vende stort og småt med. Vi har efterhånden kendt hinanden længe, og taler ofte sammen, men mødes som regel kun en gang i kvartalet.…

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål

Læg en effektiv markedsføringsplan, og få kunderne med i mål En effektiv markedsføringsplan er helt afgørende for, at du opnår det, du ønsker. For du kan godt markedsføre dig hist og pist, når du lige har tid. Men hvordan vil du guide din kunde i mål, hvis du ikke selv ved, hvor du vil hen…

Hvordan du finder dit ”why” og får det til at skinne igennem i hele din forretning

Hvordan du finder dit ”why” og får det til at skinne igennem i hele din forretning Rigtig mange taler om at finde deres ”why”. Det skal  man simpelthen kende for at inspirere og have den der magnetiske effekt på sin målgruppe.   Måske har du mærket koldsveden, klumpen i halsen og angsten for selv at…

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe

Lær din målgruppe at kende, og få flere af de kunder, du allerhelst vil hjælpe ”Den, der sælger til alle, sælger til ingen.”   Har du hørt det før?   Måske. Og måske fik det dig til at tænke ”Nååå, nu er jeg med! Jeg skal kende min målgruppe. Super!”   Og hvad så? Hvad…

Hvilken forretningsmodel skal du vælge?

HVILKEN FORRETNINGSMODEL SKAL DU VÆLGE? Rigtig godt spørgsmål! For mig er det en kombination af mange ting: Hvad betyder noget for dig? Og hvilken type person er du? Ekstrovert eller introvert? Hvad vil du gerne med din virksomhed? Tjene mange penge? Gøre en stor forskel for dine kunder? Arbejde med mange eller få kunder? Have…

Vælg din salgskanal og få den sat op

Vælg din salgskanal og få sat den op Langt de fleste konsulenter, coaches og behandlere mangler ikke produkter på hylderne – snarere tværtimod.   Men gang på gang oplever jeg, at de ikke ved, hvordan de skal få deres produkter solgt.   Der er ikke mange af os, der holder af kold canvas eller i…

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder

Sådan får du styr på dine opgaver og tid til at gøre en større forskel for dine kunder I dette blogindlæg vil jeg fortælle dig noget om, hvordan du bruger din tid allerbedst som konsulent, coach eller behandler. Ikke fordi det er et særligt spændende emne, men fordi jeg gang på gang oplever, at mine…

Sådan skaber du den forretningsmodel, der tillader dig at gøre en endnu større forskel for din kunde, uden at du skal arbejde mere

Sådan skaber du den forretningsmodel, der tillader dig at gøre en endnu større forskel for din kunde, uden at du skal arbejde mere Har du også oplevet, at du til et netværksarrangement eller til et møde med en samarbejdspartner bliver spurgt om, hvad din forretningsmodel er, og så bliver du i tvivl om, hvad det…

6 trin til at skabe et kerneprodukt, der gør en massiv forskel for din kunde (og giver dig den løn, du fortjener)

6 trin til at skabe et kerneprodukt, der gør en massiv forskel for din kunde (og giver dig den løn, du fortjener) Du har sat dig ned for at skabe dit onlineprodukt, din VIP-dag eller dit coachingforløb, (det jeg kalder et kerneprodukt), men går i baglås for   “hvordan i al verden gør jeg lige…

6 grunde til, at din coachingforretning ikke kan leve uden et kerneprodukt

6 grunde til, at din coaching forretning ikke kan leve uden et kerneprodukt Hanne var tæt på at give op og lukke sin forretning ned. Da vi mødtes i går, var hun dybt frustreret over, at hun arbejder for meget uden at få en ordentlig betaling.   Og hun var træt af ikke at kunne…