BLOG OM

Iværksætteri, forretningsudvikling og personlig effektivitet

– så du kan gøre en endnu større forskel i din kundes liv uden at gå på kompromis med din frihed.

Derfor er personlig effektivitet så vigtigt

Derfor er personlig effektivitet så vigtigt i livet som selvstændig

Personlig effektivitet er vigtigt. Når du er soloselvstændig, er det endnu mere vigtigt. Du er eneste mand på banen, og det betyder, at hvis du ikke griber bolden, så er der ingen, der gør.   Multitasking, overspringshandlinger og spontane caféaftaler er lidt rebelsk og hyggeligt. Vi falder alle sammen i.   Men det har altså…

Hvad har din kunde brug for lige nu_ (1)

Hvad har din kunde brug for lige nu?

Tak fordi du fulgte med i 2020 – et meget underligt år, som jeg kigger tilbage på med blandede følelser. Blandede fordi det for mig og min virksomhed har været et fantastisk år – jeg har haft meget travlt og mødt mange fantastiske kunder i 2020. Ja faktisk har jeg aldrig før omsat for så…

Min strategi til, hvordan du planlægger dit overskud

Min strategi til, hvordan du planlægger dit overskud

Hvis du er ligesom mig, så kommer der et tidspunkt i din virksomhed, hvor den skal blive så levedygtig, at den kan forsørge dig og din familie – hvis du skal blive ved med at drive virksomheden.   Vi har alle sammen været i den første periode af vores virksomhed (det har jeg skrevet en…

Derfor skal du med på workshop i Powerful Planlægning (2)

Derfor skal du med på workshop i Powerful Planlægning

Gør planlægning til din særlige superkraft, og nå mere på 90 dage, end de fleste gør på et år (også selvom du ikke er så god til det med stringente planer og deadlines).   Den ene dag tager den anden, uden at du fører de gode intentioner for din virksomhed ud i livet Du skal…

DERFOR SKAL DU HAVE EN MARKEDSFØRINGSPLAN 1

Derfor skal du have en markedsføringsplan – også når du er soloselvstændig konsulent, coach eller behandler

Som soloselvstændig har du alle kasketterne på. Du ved godt, at markedsføring er en indiskutabel faktor for at lykkes. Men selvom du er ekspert inden for dit område, er du ikke marketingguru. Og du har faktisk heller ikke for godt tid …   Det giver mig lyst til at spørge dig: Har du egentlig en…

hvorfor synlighed er nøglen til flere kunder

Hvorfor synlighed er nøglen til flere kunder

Du vil gerne have flere kunder i din forretning. Men er det ikke bare et strint i Vesterhavet, når du skaber kortvarig synlighed med endnu et opslag på Facebook?   Det kan virke sådan. Men nej. Ikke hvis du gør det hyppigt og vedvarende.   I dag fortæller jeg dig, hvorfor synlighed er nøglen til…

Overspringshandling

10 typiske overspringshandlinger, der forhindrer dig i at få kunder nok

Overspringshandlinger er vist en velkendt gæst for de fleste. Du skulle bare lige læse et blogindlæg, tjekke nyheder eller gribe en idé til dit næste opslag på Facebook, og så gik dagen på tragisk vis.   Men hvad er en overspringshandling, hvad drejer det sig i virkeligheden om, og hvad betyder det egentlig for din…

Gode idéer

Hvordan prioriterer jeg alle min gode ideer?

Og hvordan arbejder jeg på de gode idéer, der giver mest værdi for mig, mine kunder og min forretning? Det at have (alt for) mange gode idéer er en afde største udfordringer, som rigtigt mange soloselvstændige konsulenter, coaches og behandlere har.   Din hjerne er faktisk en hel idémaskine – nogle kalder det også en…

Sådan finder du dit kernebudskab

Sådan finder du dit kernebudskab

Stivner du også som et rådyr i lygterne på en Renault Scenic, når du bliver bedt om at formulere dit kernebudskab? Hvad pokker er det nu lige, det er?   Det lyder svært. Og det pudsige er, det er lige præcis omvendt. Dit kernebudskab er nemlig pulsen i alt, du gør. Hvad er et kernebudskab?…